pijltje 10 December: Dag van de Rechten van de Mens

pijltje Succes Schrijfmarathon Amstelveen

Amnestygroep Amstelveen heeft op 8 december met een stand in het Gemeentehuis gestaan. Aan de bezoekers werden 5 brieven ter ondertekening aangeboden, in de vorm van een handtekeningenlijst. Op die dag zijn 342 handtekeningen verzameld.

Op 10 december zelf stonden we met onze schrijfmarathon in boekhandel Venstra in het Stadshart van Amstelveen.

Het leek wat minder druk dan vorig jaar. Desalniettemin zijn er de nodige brieven en kaarten geschreven en vooral de brieven met handtekeningenlijsten deden het heel erg goed. Aan het eind van de middag stond de teller op 457.

Op 8 en 10 december samen zijn in totaal 799 brieven, kaarten en handtekeningen ingezameld. Wij zijn trots op dit succes!

pijltje 10 december actie: Dag van de Rechten van de Mens

10 december is de datum waarop in 1948 door de VN de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens werd aanvaard. Vooral sinds de jaren tachtig worden op deze datum over ter wereld manifestaties voor de mensenrechten georganiseerd. Kenmerkend daarvoor zijn o.m. fakkeltochten, petities voor gewetensgevangenen, tentoonstellingen en (de laatste jaren) schrijfmarathons.

pijltje Klik hier voor de tekst van de Universele Verklaring (pdf)